Üzleti megoldások

Az elmúlt években az informatika egyik legdinamikusabban bővülő szektorát jelentették a rendelkezésre álló adatok elemzését végző információrendszerek. Számos olyan terület létezik, ahol a vállalatok működése valamilyen módon geográfiai dimenzióhoz is kapcsolódik.

Csak néhány példát említve, egy áruházlánc esetén kritikus döntés, hol helyezzék el új bevásárló egységüket; új szolgáltató központ létesítésekor mekkora vonzáskörzetre számíthatunk; a piacszegmentálás hatékonyságát pedig jelentősen növelheti, ha a potenciális vásárlók földrajzi elhelyezkedését is figyelembe vesszük.

A geográfia világának bevonása elemzéseinkbe új szintre emeli azokat. Olyan összefüggésekre, jellemzőkre, trendekre világít rá, melyek egy hagyományos, csupán a földrajzi dimenzió nélküli digitális világban létező rendszerek elől rejtve maradhatnak.
Legyen szó kiskereskedelmi láncról, bankról, egészségügyi intézményről, ingatlanügynökségről, biztosítótársaságról, termelőüzemről vagy hajózási szállítmányozási társaságról, egy GIS rendszer alkalmazása segíti maximalizálni a befektetés-arányos megtérülést, hogy üzlete igazán hatékonyan működjön.

   

 
 


Geomarketing-bevezetés az üzleti térképek világába

 
Célozza meg ügyfeleit

Egy áruházlánc működésében kritikus döntés, hol helyezzünk el új bevásárló egységet.Új szolgáltató központ létesítésekor a lehető legpontosabban akarjuk tudni, mekkora vonzáskörzetre számíthatunk.

Tudni akarja, honnan jönnek az ügyfelei? Azt is, kiket hódíthat el a konkurencia? És hogyan célozza jobban a vevőit?Az Esri térkép alapú elemzései ma már kulcsfontosságú eszközök a marketingben. A közösségi médián keresztül a hirdetéseken át a kuponok optimalizálásáig és az érzékenységvizsgálatig, az eddigieknél mélyebben elemzi a célközönséget. És az eddigi elemzéseknél alaposabb, hatékonyabb segítséget nyújt Önnek. Mert a piacszegmentálás hatékonyságát jelentősen növeli, ha térképen látjuk a potenciális vásárlóinkat a az üzlet szempontjából legfontosabb adatokkal.

 
Tegye láthatóvá üzletét

Térbeli ábrázolással többet tud az ügyfeleiről. A térkép alapú elemzés kiaknázatlan piacokra és lehetőségekre fókuszál. A lakosság, a háztartások száma és vásárlóereje szerint, segítséget nyújt az adott területen élő fogyasztói csoportok pontos és alapos azonosításában. A geomarketinggel könnyen ábrázolható az is, mennyire fed le adott területet egy szolgáltatás vagy egy termék. Akár kiskereskedelmi láncról, bankról, egészségügyi intézményről, ingatlanügynökségről, biztosítótársaságról, termelőüzemről vagy hajózási szállítmányozási társaságról van szó. És hol van még üzleti lehetőség.

 

Vegye igénybe Üzleti tanácsadás szolgáltatásunkat vagy jelentkezzen Bevezetés az üzleti térinformatikába című tanfolyamunkra!

 
 


Helyzetalapú szolgáltatások

 

Az Esri a mobil megoldások kidolgozásához az alkalmazásfejlesztőket térinformatikai szerver szoftverrel támogatja. Ezekkel a szerverekkel és szolgáltatásokkal gyorsabban kiépítheti az új webes és vezeték nélküli alkalmazásait vagy téradatokkal, címekkel, POI-kal, dinamikus térképekkel és útvonaltervezéssel bővítheti a meglévőket

 
 


Ingatlanpiac

 

Az ingatlan üzletben a három legfontosabb dolog: a hely, a hely és a hely. A helyalapú elemzések lehetővé teszik a különféle adatok egy térképbe való integrálását. Azzal, hogy a vevők számára vizuálisan is meg tudja jeleníteni az összes fontos információt, a vevők egy sokkal pontosabb képet kapnak arról, hogy az adott ingatlan mennyire felel meg az elvárásaiknak.

 
 


Kereskedelem

 

Szüksége van olyan stratégiára, amellyel az üzleti intelligenciáját értékesebb, hasznosíthatóbb információvá alakíthatja? Kezdje azzal, hogy értelmezi a földrajzi hely szerepét az adataiban.
Segítségünkkel egy olyan stratégia kidolgozását kezdheti el, ami egy jövedelmezőbb, jobban teljesítő és kisebb kockázatú üzlethez vezet a földrajzi hely szerepének felértékelődésével.

 
 


Telephely kiválasztása

 

Új telephely, üzlethelyiség létesítésekor a legalapvetőbb kérdés: hova érdemes telepíteni az új egységet? A térinformatikai rendszerek, vizualizálva a piaci penetrációt, piaci részesedéseket, az infrastruktúrát vagy akár a különböző demográfiai jellemzőkkel bíró fogyasztói szegmensek földrajzi eloszlását, kritikus információt nyújtanak a helyes döntés meghozatalához.  

 
 


Telekommunikáció

 

  A GIS segítségével a telekommunikációs szakemberek térbeli vonatkozású adataikat bevonhatják az elemzési és igazgatási folyamatokba telekommunikációs hálózat tervezésekor, üzemeltetésekor, a marketingben és értékesítésben, az ügyfélszolgálatban, az adatkezelésben és sok más tervezési és probléma-megoldási feladat esetén. Egy térinformatikai rendszer integrálni tudja a helyhez kötődő adatokat bármely adatbázisból a világon, hogy segítsen a döntéshozásban és a mindennapi üzleti feladatok irányításában.

 
Jobb döntéshozás

Az, hogy egy hálózatot hova telepítenek először, hatalmas hatással van a szervezetre. A földrajzi elhelyezkedés, valamint a szolgáltatási csomagok kiválasztása a két legfontosabb kérdés a telekommunikációs üzletben. Az üzletek és fogyasztók kiválasztott csoportjai és a meglévő infrastruktúra egy térbeli döntési folyamat meghatározó elemei, melynek megoldását a térinformatika egyszerűbbé és hatékonyabbá tud tenni.

 
Gyorsabb hálózattelepítés

Miután a stratégiai hálózattelepítési döntéseket meghozták, a hálózattelepítés során a térinformatika korszerűsíti a szervezést. A térinformatika csökkenti az osztályok közti személyes találkozók számát, mivel az érintett felek folyamatosan követhetik a hálózattelepítés állását a térinformatikai rendszer segítségével.

 

Versenyhelyzeti előny

A jobb döntések és gyorsabb telepítés lehetővé teszi a szervezet számára, hogy nyerjen az új telekommunikációs technológiákon. A leggyorsabb és legegyszerűbb mód a piaci részesedés növelésére, egy szolgáltatás a konkurenciától hamarabb történő bevezetése. A térinformatika pont ebben tud segíteni.